top of page
Szukaj

Zdjęcia ubrań w sklepie online

W poprzednich wpisach na blogu starałam się przekazać ogólną wiedzę o tym jakie powinny być zdjęcia, które publikujemy w dobrych sklepach interenowych.

Dzisiaj coś specjalnego dla projektantów mody i właścicieli sklepów z odzieżą, czyli branża fashion online.


Jeżeli masz już butik w internecie, albo rozważasz jego założenie to potrzebujesz zdjęć ubrań, które będziesz w nim oferował.


ZDJĘCIE TYPU PACKSHOT

Zacznij od zdjęcia ubrania na białym tle. Pamiętaj, że charakter tego zdjęcia powinnien podkreślać charakter twojej marki. Co to oznacza?

Jeżeli masz markę streetwear, niech zdjęcie będzie na luzie. W tym przypadku idealnie sprawdzi się zdjęcie typu FLATSHOT.


Jeżeli to sklep z eleganckimi sukienkami, ubrania na zdjęciach powinny być idealnie wyprasowane i ułożone. Do sklepu w stylu eleganckim najlepiej jest przygotować zdjęcie tzw. GHOST, czyli DUCH. Jest to zdjęcie przestrzenne, a ubranie wygląda dokładnie tak jak na osobie.

Ważne, aby zachować ten sam styl zdjęć do wszystkich produktów w sklepie. Dzięki temu sklep online będzie wyglądał spójnie.

Dysponując dobrym aparatem w komórce lub lustrzanką bez problemu zrobisz zdjęcie "na płasko", zdjęcie typu duch lepiej zlecić profesjonalnemu studiu fotograficznemu.


Zdjęcie packshotowe to zdjęcie podstawowe w sklepie internetowym. Ale takie zdjęcie będzie potrzebne także wówczas, gdy myślisz o promocji na przykład w tradycyjnych magazynach drukowanych. Jeżeli twoje ubranie wpadnie w oko styliście z Elle, będziesz musiał dostarczyć redakcji, właśnie tego rodzaju zdjęcie i to w wysokiej rozdzielczości. Grafik zatrudniony w piśmie ułoży layout strony właśnie ze zdjęciem Twojego ubrania. Darmowa super promocja gwarantowana!

Tak więc pamiętaj, jeżeli zlecasz sfotografowanie swoich ubrań studiu fotograficznemu, poproś o zdjęcie hi-ress do druku i zdjęcie w standardzie internetowym. Te zdjęcia mają zupełnie inne parametry techniczne.


Warto zrobić więcej niż jedno zdjęcie produktu. Idealnie byłoby pokazać przód, tyl i szczegół ubrania.



LOOKBOOK

Przyjęło się tak nazywać zdjęcia z sesji modowej zazwyczaj wykonanej w studio na neutralnym tle z udziałem modela. Zdarza się także, że zdjęcia powstają również w plenerze. Cechą charakterystyczną tego typu fotografii jest zwrócenie dużej uwagi na produkt. Zdjęcia lookbookowe są droższą wersją zdjęć packshotowych. Jednak pomimo, że doskonale pokazują jak ubranie leży na człowieku, warto prezentację produktu uzupełnić o zdjęcie typu flatshot.



ZDJĘCIE WIZERUNKOWE

Drugi typ zdjęć z modelem to zdjęcia wizerunkowe.

Są to niezwykle ważne zdjęcia dla identyfikacji stylu marki. Ich celem jest zrobienia wrażenia, stworzenie nastroju. Na tych zdjęciach ważny jest szczegół i klimat. To typ zdjęcia, które ma wzbudzić w kliencie potrzebę posiadania, ale ten rodzaj fotografii nie dostarczy wystarczająco informacji o produkcie. Dlatego poleca się dopełnienie zdjęć wizerunkowych zdjęciami packshotowymi.


Zdjęcia z modelem są znacznie droższe od zdjęć packshotowych, wymagają bowiem zorganizowania sesji fotograficznej z udziałem już nie tylko fotografa i stylisty, ale także osób, które uczeszą i zrobią zjawiskowy make-up modelce, do tego dochodzą jeszcze koszty praw do wizerunku. Jednak bez zdjęć wizerynkowych, czy lookbooka sklep nie ma szans z konkurencją.


PARAMETRY TECHNICZNE ZDJĘĆ

W przypadku zdjęcia do druku ważna jest jego wielkość, na którą składa się rozmiar w centymetrach i rozdzielczość. Jeżeli Twoje zdjęcie przy rozdzielczości 300 dpi ma wielkość kartki papieru A4, będziesz mógł wydrukować najwyższej jakości katalog.

Natomiast zdjęcia do internetu to "lekkie zdjęcia". W ich przypadku rozdzielczość nie ma znaczenia, ważny jest wymiar w pixelach w pionie i poziomie, np. 1200 x 1600 px, 1200 x 1800px, 1500 x 1500px. Zdjęcie do internetu powinno być delikatnie skompresowane, zapisane jako sRGB, w formacie jpg. Tak przygotowane zdjęcie pozwoli na szybkie wczytywanie się strony, przy optymalnie wysokiej jakości.


Jeżeli masz jakieś pytanie, chętnie odpowiem :)

80 wyświetleń0 komentarzy

Kommentare


bottom of page